Wednesday 8 November 2017

Emissione Trading System Aereo


Il sistema di scambio di emissioni dell'UE (EU ETS) Il sistema di scambio di emissioni (EU ETS) è una pietra angolare della politica EG per combattere il cambiamento climatico e il suo strumento chiave per ridurre i costi contenuti delle emissioni di gas a effetto serra. E 'il primo mercato del carbonio importante mondi e rimane la più grande. opera in 31 paesi (tutti i 28 paesi dell'UE più Islanda, Liechtenstein e Norvegia) limita le emissioni provenienti da più di 11.000 installazioni che consumano energia pesanti (centrali elettriche amp impianti industriali) e compagnie aeree che operano tra questi paesi copre circa il 45 delle emissioni di gas serra EG. Un sistema di cap and trade L'EU ETS funziona secondo il principio di cap and trade. Una protezione viene impostato sulla quantità totale di alcuni gas ad effetto serra che possono essere emessi dagli impianti che rientrano nel sistema. Il tappo è ridotto nel corso del tempo in modo che le emissioni totali cadono. All'interno del tappo, aziende ricevono o acquistare quote di emissione che possono commerciare tra loro a seconda delle necessità. Essi possono anche acquistare una quantità limitata di crediti internazionali generati da progetti di riduzione delle emissioni di tutto il mondo. Il limite per il numero totale di quote disponibili assicura che essi hanno un valore. Al termine di ogni anno una società deve cedere abbastanza quote per coprire tutte le emissioni, altrimenti vengono imposte pesanti sanzioni. Se una società di ridurre le proprie emissioni, può mantenere le quote di riserva per coprire i suoi bisogni futuri o altro li vendono ad un'altra società che è a corto di assegni. Trading porta la flessibilità che garantisce emissioni vengono tagliati dove costa meno di farlo. Un prezzo del carbonio robusta promuove anche gli investimenti nelle tecnologie pulite, a basso tenore di carbonio. Le caratteristiche principali di fase 3 (2013-2020) L'EU ETS è ora nella sua terza fase significativamente diversa da fasi 1 e 2. Le principali modifiche sono: un tetto unico, in tutta l'UE sulle emissioni si applica in sostituzione del precedente sistema di tappi all'asta nazionale è il metodo predefinito di assegnazione delle quote (al posto di assegnazione gratuita), e regole di allocazione armonizzate si applicano agli assegni ancora dato via per saperne di più settori e gas inclusi 300 milioni di quote accantonate in nuovi entranti riserva per finanziare la diffusione di tecnologie innovative di energia rinnovabili e la cattura e stoccaggio del carbonio attraverso i NER 300 settori del programma e gas contemplati il ​​sistema comprende i seguenti settori e gas con la concentrarsi sulle emissioni che possono essere misurati, comunicare e verificare con un alto livello di precisione: anidride carbonica (CO 2) da settori industriali di potenza e di generazione di calore ad alta intensità di energia, tra cui le raffinerie di petrolio, acciaierie e la produzione di ferro, alluminio, metalli, cemento , calce, vetro, ceramica, pasta di legno, carta, cartone, acidi e sfusi chimici organici dell'aviazione commerciale protossido di azoto (N 2 O) dalla produzione di acido nitrico, adipico e acido gliossilico ei perfluorocarburi gliossale (PFC) dalla partecipazione produzione di alluminio nel sistema comunitario è obbligatorio per le imprese in questi settori. ma in alcuni settori solo le piante di sopra di una certa dimensione sono inclusi alcuni piccoli impianti possono essere esclusi se i governi mettono in atto fiscale o altre misure che ridurranno le loro emissioni di un importo equivalente nel settore del trasporto aereo, fino al 2016 l'EU ETS si applica solo ai voli tra aeroporti situati nello Spazio economico europeo (SEE). riduzione delle emissioni consegnando il sistema UE di scambio ha dimostrato che mettere un prezzo sul carbonio e il commercio in esso può funzionare. Le emissioni degli impianti del sistema di sono in calo come previsto dal circa 5 rispetto all'inizio della fase 3 (2013) (vedi figure 2015). Nel 2020. emissioni dei settori coperti dal sistema saranno inferiori a 21 nel 2005. Lo sviluppo del mercato del carbonio Istituito nel 2005, l'EU ETS è il mondo primo e più grande sistema di scambio di emissioni a livello internazionale, che rappresentano oltre tre quarti del commercio internazionale del carbonio. L'EU ETS è anche ispirato lo sviluppo del commercio di emissioni in altri paesi e regioni. L'UE mira a collegare le ETS dell'UE con altri sistemi compatibili. Principale mercato normativa ETS carbonio UE riporta revisione del sistema ETS comunitario per la fase 3 Attuazione lavori preparatori della direttiva 200387EC lavoro prima alla proposta della proposta della Commissione della Commissione dell'ottobre 2001 Commissioni reazione alla lettura della proposta in seno al Consiglio e al Parlamento (compresa Consigli posizione comune) Aperto tutte le domande Domande e risposte in merito alle emissioni del sistema UE di scambio rivisto (dicembre 2008) Qual è lo scopo di Emissions Trading l'obiettivo del sistema di scambio delle emissioni dell'UE (EU ETS) è quello di aiutare gli Stati membri a raggiungere i loro impegni per limitare o ridurre le emissioni di gas serra emissioni in un modo economicamente vantaggioso. Consentire alle imprese partecipanti di acquistare o vendere quote di emissione significa che i tagli delle emissioni possono essere raggiunti al minor costo. L'EU ETS è la pietra angolare della strategia di EG per combattere il cambiamento climatico. Si tratta del primo sistema commerciale internazionale per le emissioni di CO 2 in tutto il mondo ed è in funzione dal 2005. A partire dal I gennaio 2008 si applica non solo ai 27 Stati membri dell'UE, ma anche per gli altri tre membri dello Spazio economico europeo Norvegia, Islanda e Liechtenstein. Esso copre attualmente oltre 10.000 installazioni in settori industriali che sono collettivamente responsabili di circa la metà delle emissioni EG di CO 2 e 40 delle sue emissioni totali di gas a effetto serra e l'energia. Un emendamento alla Direttiva EU ETS concordato nel luglio 2008 porterà il settore aereo nel sistema a partire dal 2012. Come funziona lo scambio di emissioni L'EU ETS è un sistema di cap and trade, vale a dire che tappi il livello globale di emissioni autorizzate, ma , entro tale limite, consente ai partecipanti al sistema di comprare e vendere le quote in quanto richiedono. Questi assegni sono la moneta di scambio comune al cuore del sistema. Un assegno conferisce al titolare il diritto di emettere una tonnellata di CO 2 o la quantità equivalente di un altro gas a effetto serra. Il limite al numero totale di quote crea scarsità nel mercato. Nel primo e nel secondo periodo di scambio nell'ambito del regime, gli Stati membri dovevano elaborare piani nazionali di assegnazione (PNA) che determinano il loro livello totale di emissioni ETS e quanti quote di emissione ogni installazione nel loro paese riceve. Alla fine di ogni anno, gli impianti devono restituire le quote equivalenti alle loro emissioni. Le aziende che mantengono le loro emissioni al di sotto del livello delle loro quote possono vendere le loro quote in eccesso. Coloro che devono affrontare difficoltà nel mantenere le loro emissioni in linea con le loro quote hanno una scelta tra l'assunzione di misure per ridurre le proprie emissioni, come investire in tecnologie più efficienti o utilizzando meno fonti di energia ad alta intensità di carbonio o l'acquisto delle quote supplementari di cui hanno bisogno sul mercato, o una combinazione dei due. Tali scelte sono probabilmente determinata da costi relativi. In questo modo, si riducono le emissioni dove è più conveniente per farlo. Da quanto tempo il sistema UE di scambio opera L'EU ETS è stato lanciato il 1 ° gennaio 2005. Il primo periodo di scambio ha funzionato per tre anni, fino alla fine del 2007 ed è stato un learning by doing fase per preparare il secondo periodo di scambio cruciale. Il secondo periodo di scambio è iniziato il 1 ° gennaio 2008 e una durata di cinque anni, fino alla fine del 2012. L'importanza del secondo periodo di scambio deriva dal fatto che essa coincide con il primo periodo di impegno del protocollo di Kyoto, durante il quale l'UE e gli altri i paesi industrializzati devono soddisfare i loro obiettivi di limitare o ridurre le emissioni di gas serra. Per il secondo periodo di scambio delle emissioni ETS dell'UE sono stati ricoperti a circa 6,5 ​​ai livelli del 2005 per contribuire a garantire che l'UE nel suo complesso, e gli Stati membri individualmente, offrono i loro impegni di Kyoto. Quali sono i principali insegnamenti tratti dalle esperienze finora l'EU ETS ha messo un prezzo al carbonio e si è dimostrato che il commercio di emissioni di gas serra funziona. Il primo periodo di scambio stabilito con successo il libero scambio delle quote di emissione in tutta l'UE, messe in atto le necessarie infrastrutture e sviluppato un mercato del carbonio dinamica. Il beneficio ambientale della prima fase può essere limitata a causa di eccessiva assegnazione di quote in alcuni Stati membri e alcuni settori, soprattutto a causa di una dipendenza da proiezioni delle emissioni si sono resi disponibili i dati sulle emissioni verificate prima sotto l'ETS. Quando la pubblicazione dei dati sulle emissioni verificate per il 2005 ha evidenziato questa sovra-allocazione, il mercato ha reagito come ci si aspetterebbe con la riduzione del prezzo di mercato delle quote. La disponibilità di dati sulle emissioni verificate ha permesso alla Commissione di garantire che il tappo dotazioni nazionali nell'ambito della seconda fase è fissato a un livello che si traduce in una riduzione delle emissioni reali. Oltre sottolineando la necessità di dati verificati, esperienza finora ha dimostrato che una maggiore armonizzazione all'interno del sistema UE di scambio è fondamentale per assicurare che l'UE raggiunga i suoi obiettivi di riduzione delle emissioni al minor costo e con minime distorsioni della concorrenza. La necessità di una maggiore armonizzazione è più chiara rispetto a come il tappo quote delle emissioni complessive è impostato. I primi due periodi di scambio mostrano anche che i metodi nazionali molto diverse per l'assegnazione quote agli impianti minacciano la concorrenza leale nel mercato interno. Inoltre, una maggiore armonizzazione, chiarimenti e raffinatezza sono necessari per quanto riguarda la portata del sistema, l'accesso ai crediti derivanti da progetti di riduzione delle emissioni al di fuori dell'UE, le condizioni per collegare l'EU ETS ai sistemi di scambio delle emissioni altrove e il monitoraggio, la verifica e obblighi di segnalazione. Quali sono le principali modifiche apportate al sistema UE di scambio e, come di quando si applicano le modifiche di progetto concordate si applicheranno a partire dal terzo periodo di scambio, vale a dire gennaio 2013. Mentre il lavoro di preparazione sarà avviata immediatamente, le norme applicabili non cambierà fino Gennaio 2013 per assicurare che la stabilità di regolamentazione è mantenuta. Il sistema UE nel terzo periodo sarà un sistema più efficiente, più armonizzata e più giusto. Maggiore efficienza si ottiene per mezzo di un periodo di scambio più lungo (8 anni invece di 5 anni), un robusto ed annualmente calo tappo emissioni (21 riduzione nel 2020 rispetto al 2005) e un notevole aumento della quantità di aste (da meno di 4 nella fase 2 a più della metà nella fase 3). Una maggiore armonizzazione è stato concordato in molti settori, anche per quanto riguarda il tappo-setting (un tetto applicabile all'UE invece dei tappi nazionali nelle fasi 1 e 2) e le regole per l'assegnazione gratuita di transizione. L'equità del sistema è stata notevolmente aumentata dal passaggio a livello di UE regole di allocazione gratuiti per impianti industriali e per l'introduzione di un meccanismo di redistribuzione che autorizza i nuovi Stati membri di mettere all'asta più quote. In che modo il testo finale confronta con la proposta iniziale della Commissione Gli obiettivi climatici ed energetici concordati dal Consiglio europeo di primavera 2007 sono state mantenute e l'architettura complessiva della proposta della Commissione sul sistema UE di scambio rimane intatto. Vale a dire che ci sarà un tappo di tutta l'UE il numero di quote di emissione e questo tappo diminuirà ogni anno lungo una linea di tendenza lineare, che continuerà oltre la fine del terzo periodo di scambio (2013-2020). La principale differenza rispetto alla proposta è che vendita all'asta delle quote sarà gradualmente in più lentamente. Quali sono le principali modifiche rispetto alla proposta della Commissione In sintesi, le principali modifiche che sono state apportate alla proposta sono i seguenti: Alcuni Stati membri sono autorizzati una deroga facoltativa e temporanea alla regola che non le quote devono essere assegnate a titolo gratuito di produzione di elettricità a partire dal 2013. Questa possibilità di deroga è a disposizione di Stati membri che soddisfano determinate condizioni relative alla interconnettività della loro rete elettrica, la quota di un unico combustibile fossile nella produzione di energia elettrica, e GDPcapita rispetto alla media UE-27. Inoltre, la quantità di quote a titolo gratuito che uno Stato membro può assegnare alle centrali è limitata a 70 di anidride carbonica degli impianti rilevanti nella fase 1 e declina negli anni successivi. Inoltre, l'assegnazione gratuita nella fase 3 può essere dato solo alle centrali elettriche che sono operativi o in fase di realizzazione entro e non oltre la fine del 2008. veda la risposta alla domanda 15 di seguito. Ci saranno più dettagli nella direttiva sui criteri da utilizzare per determinare i settori oi sottosettori ritenuti esposti a un rischio elevato di rilocalizzazione delle emissioni di carbonio. e una data anteriore di pubblicazione della graduatoria Commissioni di tali settori (31 dicembre 2009). Inoltre, oggetto di revisione quando viene raggiunto un accordo internazionale soddisfacente, installazioni in tutti i settori industriali esposti riceveranno 100 quote a titolo gratuito, nella misura che usano la tecnologia più efficiente. L'assegnazione gratuita per l'industria è limitata alla quota di tali emissioni industrie delle emissioni totali nel 2005 al 2007. Il numero totale di quote assegnate gratuitamente per gli impianti nei settori industriali si ridurrà annualmente in linea con il declino del tetto di emissioni. Gli Stati membri possono anche compensare alcuni impianti per CO 2 costi trasferiti sui prezzi dell'energia elettrica se i costi di CO 2 potrebbero altrimenti esporli al rischio di carbon leakage. La Commissione si è impegnata a modificare la disciplina comunitaria degli aiuti di Stato per la tutela ambientale in questo senso. Vedi risposta alla domanda 15 di seguito. Il livello di messa all'asta delle quote per l'industria non esposta aumenterà in modo lineare, come proposto dalla Commissione, ma invece di raggiungere i 100 entro il 2020 raggiungerà il 70, al fine di raggiungere il 100 dal 2027. Come previsto nella proposta della Commissione , 10 delle quote per la vendita all'asta sarà ridistribuito dagli Stati membri con un reddito pro capite elevato per a quelli con basso reddito pro-capite, al fine di rafforzare la capacità finanziaria di questi ultimi a investire in tecnologie rispettose del clima. Una disposizione è stato aggiunto per un altro meccanismo redistributivo di 2 delle quote messe all'asta per tenere conto degli Stati membri che nel 2005 aveva ottenuto una riduzione di almeno 20 delle emissioni di gas a effetto serra rispetto all'anno di riferimento fissato dal protocollo di Kyoto. La quota di vendita all'asta ricavi che si raccomanda agli Stati membri di utilizzare per combattere e adattarsi ai cambiamenti climatici soprattutto all'interno dell'Unione europea, ma anche nei paesi in via di sviluppo, è cresciuto da 20 a 50. Il testo prevede un top-fino al livello consentito proposto di utilizzo dei crediti JICDM nel 20 scenario per gli operatori esistenti che hanno ricevuto i budget più bassi per importare e utilizzare tali crediti in relazione alle assegnazioni e l'accesso ai crediti nel periodo 2008-2012. Nuovi settori, i nuovi entranti nei periodi 2013-2020 e 2008-2012 sarà anche in grado di utilizzare i crediti. L'importo totale dei crediti che possono essere utilizzati saranno, comunque, non superare il 50 la riduzione tra il 2008 e il 2020. Sulla base di una riduzione delle emissioni più rigoroso nel contesto di un accordo internazionale soddisfacente, la Commissione potrebbe consentire un ulteriore accesso al CER ed ERU per operatori del sistema comunitario. Vedi risposta alla domanda 20 di seguito. Il ricavato dalla vendita all'asta 300 milioni di quote dalla riserva per i nuovi entranti saranno utilizzati per supportare fino a 12 di cattura e stoccaggio del carbonio progetti dimostrativi e progetti dimostrazione di tecnologie innovative di energia rinnovabile. Un certo numero di condizioni sono allegati alla presente meccanismo di finanziamento. Vedi risposta alla domanda 30 di seguito. La possibilità di opt-out piccoli impianti di combustione a condizione che siano soggette a misure equivalenti è stato esteso a tutti i piccoli impianti a prescindere di attività, la soglia delle emissioni è stata sollevata da 10.000 a 25.000 tonnellate di CO 2 all'anno, e la soglia di capacità che impianti di combustione devono soddisfare in aggiunta è stata sollevata da 25 MW a 35 MW. Con queste aumento delle soglie, la quota di emissioni coperte che potenzialmente essere esclusi dal sistema di scambio delle emissioni diventa significativo, e di conseguenza è stata aggiunta una disposizione per consentire una corrispondente riduzione del tetto applicabile all'UE in materia di assegni. Ci sarà ancora No. nazionale piani di assegnazione (PNA) nei loro PAN per la prima (2005-2007) e la seconda (2008-2012) periodi di scambio, gli Stati membri ha determinato la quantità totale di quote da rilasciare il tappo e come questi sarebbe da attribuire agli impianti interessati. Questo approccio ha generato significative differenze nelle regole di allocazione, creando un incentivo per ogni Stato membro, per favorire la propria industria, e ha portato a una grande complessità. A partire dal terzo periodo di scambio, ci sarà un tetto unico a livello UE e di quote sarà assegnata sulla base di norme armonizzate. piani nazionali di assegnazione non saranno quindi più necessario. Come sarà il tetto di emissioni nella fase 3 determinare le regole per il calcolo del tetto applicabile all'UE sono i seguenti: A partire dal 2013, il numero totale di quote diminuirà ogni anno in modo lineare. Il punto di partenza di questa linea è la quantità totale di quote (fase 2 cap) per essere rilasciate dagli Stati membri per il periodo 2008-12, rettificato per riflettere la portata ampliato del sistema a partire dal 2013, così come eventuali piccole installazioni che gli Stati Stati hanno scelto di escludere. Il fattore lineare con il quale l'importo annuo deve diminuire è 1.74 rispetto al tappo fase 2. Il punto di partenza per la determinazione del fattore lineare di 1,74 è la riduzione del 20 complessiva di gas serra rispetto al 1990, il che equivale ad una riduzione del 14 rispetto al 2005. Tuttavia, una riduzione più grande è necessario del sistema UE di scambio perché è più conveniente per ridurre le emissioni nei settori ETS. La divisione che minimizza importi complessivi riduzione dei costi di: una riduzione del 21 delle emissioni del settore ETS rispetto al 2005 entro il 2020, una riduzione di circa 10 rispetto al 2005 per i settori che non sono coperti dal sistema ETS dell'UE. Il 21 riduzione di 2020 risultati in un cap ETS nel 2020 di un massimo di 1720 milioni di quote e implica un cap medio di fase 3 (2013-2020) di circa 1846 milioni assegni e una riduzione di 11 rispetto al tappo fase 2. Tutte le cifre assolute indicate corrispondono alla copertura all'inizio del secondo periodo di scambio e quindi non prendete conto del trasporto aereo, che verrà aggiunto nel 2012, e in altri settori che verranno aggiunti in fase 3. I dati definitivi per i tappi annuali di emissione nella fase 3 sarà determinato e pubblicato dalla Commissione entro il 30 settembre 2010. Come sarà il tappo di emissioni al di là di fase 3 determinare il fattore lineare di 1,74 utilizzato per determinare il tappo di fase 3 continuerà ad applicarsi oltre la fine del periodo di negoziazione in 2020 e determinerà il tappo per il quarto periodo di scambio (2021-2028) e oltre. Essa può essere riesaminata entro il 2025 al più tardi. Infatti, saranno necessarie riduzioni di emissioni significative di 60-80 rispetto al 1990 entro il 2050 per raggiungere l'obiettivo strategico di limitare l'aumento della temperatura media globale a non più di 2C di sopra dei livelli pre-industriali. Un livello di UE tappo quote di emissione sarà determinato per ogni singolo anno. Sarà questo ridurre la flessibilità per gli impianti interessati No, la flessibilità per le installazioni non sarà ridotto a tutti. In ogni anno, le quote da mettere all'asta e distribuiti devono essere rilasciato dalle autorità competenti entro il 28 febbraio. Il termine ultimo per gli operatori di restituire le quote è il 30 aprile dell'anno successivo a quello in cui le emissioni hanno avuto luogo. Così gli operatori ricevono le indennità per l'anno in corso prima di dover restituire quote per coprire le loro emissioni per l'anno precedente. Le quote rimangono validi per tutto il periodo di scambio e le eventuali quote in eccesso possono essere inclinate per l'uso in successivi periodi di scambio. A questo proposito non cambierà. Il sistema rimarrà in base a periodi di scambio, ma il terzo periodo di scambio durerà otto anni, 2013-2020, a differenza di cinque anni per la seconda fase dal 2008 al 2012. Per il secondo periodo di scambio gli Stati membri generalmente deciso di destinare pari quote totali per ogni anno. La lineare diminuire ogni anno a partire dal 2013 corrisponderà meglio alle tendenze emissioni previste durante il periodo di. Quali sono le cifre provvisorie annuali cap ETS per il periodo 2013-2020 Le cifre tetto annuo provvisorie sono i seguenti: Queste cifre si basano sul campo di applicazione dell'ETS come applicabile nella fase 2 (2008-2012), e le decisioni commissioni sui dotazione nazionale prevede per la fase 2, pari a 2083 milioni di tonnellate. Questi dati saranno adeguati per diversi motivi. In primo luogo, la regolazione sarà fatto per prendere in considerazione le estensioni del campo di applicazione nella fase 2, a condizione che gli Stati membri sostanziano e verificare le loro emissioni derivanti da queste estensioni. In secondo luogo, la regolazione sarà effettuata tenendo conto degli altri estensioni del campo di applicazione delle ETS nel terzo periodo di scambio. In terzo luogo, qualsiasi opt-out di piccoli impianti porterà ad una corrispondente riduzione del tappo. In quarto luogo, le cifre non tengono conto della inclusione del trasporto aereo, né delle emissioni da Norvegia, Islanda e Liechtenstein. Saranno le quote ancora da assegnare per Sì gratuitamente. Impianti industriali riceveranno assegnazione gratuita di transizione. E in quegli Stati membri che sono beneficiare della deroga facoltativa, centrali elettriche possono, se lo Stato membro decide in tal senso, ricevere anche quote a titolo gratuito. Si stima che almeno la metà delle quote disponibili a partire dal 2013 sarà messa all'asta. Mentre la grande maggioranza delle quote è stata assegnata gratuitamente agli impianti nel primo e nel secondo periodo di scambio, la Commissione ha proposto che la vendita all'asta delle quote dovrebbe diventare il principio di base per l'assegnazione. Questo perché la vendita all'asta meglio garantisce l'efficienza, la trasparenza e la semplicità del sistema e crea il più grande incentivo per gli investimenti in un'economia a basse emissioni di carbonio. E 'meglio conforme al principio chi inquina paga ed evita dare utili a cascata ad alcuni settori che hanno superato il costo figurativo delle quote ai loro clienti, nonostante che li ricevono gratuitamente. Come saranno le quote saranno distribuiti gratuitamente Entro il 31 dicembre 2010, la Commissione adotterà norme a livello di UE, che saranno sviluppati nell'ambito di una procedura di comitato (comitatologia). Queste regole armonizzano pienamente allocazioni e quindi tutte le imprese in tutta l'UE con le stesse o analoghe attività saranno soggette alle stesse regole. Le regole garantiranno per quanto possibile, che l'assegnazione promuove tecnologie di carbonio-efficienti. Le norme adottate prevedono che per quanto possibile, le allocazioni devono basarsi sui cosiddetti parametri di riferimento, per esempio un numero di quote per la quantità della produzione storica. Tali operatori regole di ricompensa che hanno avuto un intervento tempestivo per ridurre i gas a effetto serra, meglio riflettere il principio chi inquina paga e dare maggiori incentivi per ridurre le emissioni, come le allocazioni non sarebbero più dipendere da emissioni storiche. Tutte le assegnazioni devono essere determinati prima sarà consentito l'inizio del terzo periodo di scambio e non adeguamenti ex-post. Quali impianti riceveranno quote gratuite e che non saranno Come saranno effetti negativi sulla competitività essere evitato di prendere in considerazione la loro capacità di trasferire i maggiori costi delle quote di emissione, l'asta integrale è la regola a partire dal 2013 per i generatori di elettricità. Tuttavia, gli Stati membri che soddisfano determinate condizioni relative alla loro interconnessione o la loro quota di combustibili fossili per la produzione e il PIL pro capite rispetto alla media UE-27 di energia elettrica, hanno la possibilità di derogare temporaneamente a tale norma rispetto alle centrali elettriche esistenti. Il tasso di vendita all'asta nel 2013 è quello di essere almeno 30 in relazione alle emissioni nel primo periodo e deve aumentare progressivamente a 100 entro e non oltre il 2020. Se l'opzione viene applicata, lo Stato membro deve impegnarsi ad investire nel miglioramento e potenziamento delle le infrastrutture, in tecnologie pulite e nella diversificazione del loro mix energetico e delle fonti di approvvigionamento per un importo, per quanto possibile pari al valore di mercato della assegnazione gratuita. In altri settori, gli stanziamenti per libera verranno eliminate progressivamente a partire dal 2013, con gli Stati membri accettando di iniziare a 20 all'asta nel 2013, aumentando a 70 la vendita all'asta nel 2020, al fine di raggiungere 100 nel 2027. Tuttavia, una eccezione sarà fatta per installazioni in settori che si trovano ad essere esposti a un rischio elevato di rilocalizzazione delle emissioni. Questo rischio potrebbe verificarsi se l'UE ETS costi di aumento della produzione, tanto che le aziende hanno deciso di delocalizzare la produzione in aree al di fuori dell'UE che non sono soggetti a vincoli di emissioni comparabili. La Commissione determinerà i settori interessati entro il 31 dicembre 2009. A tal fine, la Commissione valuterà, tra l'altro, se le ulteriori costi di produzione diretti e indiretti generati dall'attuazione della direttiva ETS come percentuale del valore aggiunto lordo superi il 5 e se la il valore totale delle sue esportazioni e importazioni diviso per il valore totale del fatturato e delle importazioni supera 10. Se il risultato di uno di questi criteri è superiore a 30, il settore dovrebbe anche essere considerato per essere esposti a un rischio elevato di rilocalizzazione delle emissioni di carbonio. Installazioni in questi settori avrebbe ricevuto 100 della loro quota nella quantità totale ogni anno in calo di quote gratuitamente. La quota di queste emissioni industrie è determinato in relazione alle emissioni totali ETS nel 2005 al 2007. CO 2 costi trasferiti sui prezzi dell'energia elettrica potrebbe anche esporre alcune installazioni al rischio di carbon leakage. Al fine di evitare tale rischio, gli Stati membri possono concedere una compensazione rispetto a tali costi. In assenza di un accordo internazionale sui cambiamenti climatici, la Commissione si è impegnata a modificare la disciplina comunitaria degli aiuti di Stato per la tutela ambientale in questo senso. In virtù di un accordo internazionale che garantisce che i concorrenti in altre parti del mondo portano un costo comparabile, il rischio di fughe di carbonio potrebbe essere trascurabile. Pertanto, entro il 30 giugno 2010 la Commissione effettuerà una valutazione approfondita della situazione dell'industria ad alta intensità energetica e il rischio di fughe di carbonio, alla luce dei risultati dei negoziati internazionali e tenendo anche conto delle eventuali settoriali vincolanti accordi eventualmente conclusi. La relazione sarà corredata delle eventuali proposte ritenute opportune. Questi potrebbero potenzialmente includere il mantenimento o l'adeguamento della percentuale di quote ricevute a titolo gratuito agli impianti industriali che sono particolarmente esposti alla concorrenza globale o compresi gli importatori dei prodotti in questione nel sistema ETS. Chi organizzerà le aste e come potranno essere effettuati gli Stati membri saranno tenuti a garantire che le quote fornite loro sono messe all'asta. Ogni Stato membro deve decidere se vuole sviluppare la propria infrastruttura di vendita all'asta e la piattaforma o se vuole cooperare con altri Stati membri per sviluppare soluzioni regionali o in tutta l'UE. La distribuzione dei diritti di vendita all'asta per gli Stati membri è in gran parte basata sulle emissioni in fase 1 del sistema UE di scambio, ma una parte dei diritti sarà ridistribuito da Stati membri più ricchi a quelli più poveri, per tener conto del Pil più basso per la testa e le prospettive più elevate per la crescita e le emissioni tra questi ultimi. E 'ancora il caso che 10 dei diritti di all'asta le quote sarà ridistribuita dagli Stati membri con un reddito pro capite elevato per a quelli con basso reddito pro-capite, al fine di rafforzare la capacità finanziaria di questi ultimi a investire in tecnologie rispettose del clima. Tuttavia, una disposizione è stato aggiunto per un altro meccanismo redistributivo del 2 per tenere conto degli Stati membri che nel 2005 aveva ottenuto una riduzione di almeno 20 delle emissioni di gas a effetto serra rispetto all'anno di riferimento fissato dal protocollo di Kyoto. Nove Stati membri beneficiano di questa disposizione. Ogni vendita all'asta deve rispettare le regole del mercato interno e deve quindi essere aperto a qualsiasi potenziale acquirente in condizioni non discriminatorie. Entro il 30 giugno 2010, la Commissione adotterà un regolamento che (attraverso la procedura di comitato) che fornirà le regole e le condizioni appropriate per garantire efficienti, aste coordinati senza disturbare il mercato delle quote. Quante quote sarà ogni asta Stato membro e come tale importo determinato Tutte le quote che non sono assegnate gratuitamente saranno messi all'asta. Un totale di 88 quote da mettere all'asta da ciascuno Stato membro viene distribuito sulla base della quota degli Stati membri delle emissioni storiche sotto l'ETS. Ai fini di solidarietà e di crescita, 12 della quantità totale è distribuita in un modo che tenga conto del PIL pro capite e dei risultati ottenuti nell'ambito del protocollo di Kyoto. Quali settori e gas sono coperte dal 2013 L'ETS copre gli impianti che svolgono attività specificate. Sin dall'inizio si è coperto, al di sopra delle soglie certa capacità, centrali termiche ed altri impianti di combustione, raffinerie di petrolio, cokerie, impianti siderurgici e le fabbriche che fanno cemento, vetro, calce, mattoni, ceramica, pasta di legno, carta e cartone. Come per i gas serra, attualmente copre solo emissioni di anidride carbonica, con l'eccezione dei Paesi Bassi, che ha scelto in emissioni da ossido di azoto. A partire dal 2013, la portata delle ETS sarà estesa per includere anche altri settori e gas serra. Emissioni di CO 2 da petrolchimica, dell'ammoniaca e dell'alluminio saranno inclusi, come si N2O emissioni derivanti dalla produzione di acido nitrico, adipico e la produzione di acido glyocalic e perfluorocarburi dal settore dell'alluminio. La cattura, trasporto e stoccaggio geologico di tutte le emissioni di gas serra saranno anche coperti. Questi settori riceveranno quote a titolo gratuito in base alle leggi in tutta l'UE, allo stesso modo come altri settori industriali già coperti. A partire dal 2012, l'aviazione sarà anche incluso nel sistema ETS dell'UE. Saranno piccoli impianti saranno esclusi dall'ambito di applicazione Un gran numero di impianti che emettono relativamente basse quantità di CO 2 sono attualmente coperti dall'ETS e preoccupazioni sono state sollevate sul costo-efficacia della loro inclusione. A partire dal 2013, gli Stati membri saranno autorizzati a rimuovere tali impianti dal sistema ETS a determinate condizioni. Gli impianti interessati sono quelli le cui emissioni dichiarate erano inferiori a 25 000 tonnellate di CO 2 equivalenti in ciascuno dei 3 anni precedenti l'anno di applicazione. Per gli impianti a combustione, una soglia di capacità addizionale di 35 MW si applica. Inoltre gli Stati membri è data la possibilità di escludere impianti gestiti dagli ospedali. Le installazioni possono essere esclusi dal sistema ETS solo se saranno coperti da misure finalizzate ad ottenere un contributo equivalente alle riduzioni delle emissioni. Quanti crediti di emissione da paesi terzi sarà consentito per il secondo periodo di scambio, gli Stati membri ha permesso loro operatori di utilizzare quantità significative di crediti generati da progetti di riduzione delle emissioni assunti nei paesi terzi per coprire una parte delle loro emissioni nello stesso modo come usano quote ETS. The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020. For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1.6 billion credits over the period 2008-2020. In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period. New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4.5 of their verified emissions during the period 2013-2020. For the aviation sector, the minimum access will be 1.5. The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocols Joint Implementation (JI) mechanism (covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol) or Clean Development Mechanism (CDM) (for projects undertaken in developing countries). Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units (ERUs) while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions (CERs). On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020. Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types. Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries. The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions. Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement . additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement. However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests No. Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry (LULUCF) projects which absorb carbon from the atmosphere. It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons: LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions. Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects. The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system. This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced. Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments. For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion. In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS Yes. Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits. These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system. Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS. The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances wont fall sharply during the third trading period A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability. The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility. Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years. The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period. For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market. If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States. If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind (availability of renewable energy) and temperature (demand for heating and cooling) etc. A degree of uncertainty is inevitable for such factors. The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems Yes. One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market. The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems. Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions. The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances. This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity (such as a state or group of states under a federal system) which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS. Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances. As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry. This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States. Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements The Commission will adopt a new Regulation (through the comitology procedure) by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive. A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2013 (new entrants). The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies. There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning. The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council The European Parliaments Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007. This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet. Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing. Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation. No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances (i. e. 45 million allowances) available for this purpose. The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage. On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20. What are the next steps Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009. This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national lists of installations and the allocation to each one. For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012. The Commission has already started the work on implementation. For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing (list of sectors due end 2009). Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning (due by June 2010), the harmonised allocation rules (due end 2010) and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers (due end 2011).Reducing emissions from aviation Aviation is one of the fastest-growing sources of greenhouse gas emissions. The EU is taking action to reduce aviation emissions in Europe and working with the international community to develop measures with global reach. Aviation emissions growing fast Direct emissions from aviation account for about 3 of the EUs total greenhouse gas emissions and more than 2 of global emissions. If global aviation was a country, it would rank in the top 10 emitters. Someone flying from London to New York and back generates roughly the same level of emissions as the average person in the EU does by heating their home for a whole year. By 2020 . global international aviation emissions are projected to be around 70 higher than in 2005 and the International Civil Aviation Organization (ICAO) forecasts that by 2050 they could grow by a further 300-700. Along with other sectors, aviation is contributing to emission reductions within the EU through the EU emissions trading system. Aviation in EU Emissions Trading System CO 2 emissions from aviation have been included in the EU emissions trading system (EU ETS) since 2012. Under the EU ETS, all airlines operating in Europe, European and non-European alike, are required to monitor, report and verify their emissions, and to surrender allowances against those emissions. They receive tradeable allowances covering a certain level of emissions from their flights per year. The system has so far contributed to reducing the carbon footprint of the aviation sector by more than 17 million tonnes per year, with compliance covering over 99.5 of emissions. In addition to market-based measures like the ETS, operational measures such as modernising and improving air traffic management technologies, procedures and systems also contribute to reducing aviation emissions. Scope of aviation ETS The legislation. adopted in 2008, was designed to apply to emissions from flights from, to and within the European Economic Area (EEA) the 28 EU Member States, plus Iceland, Liechtenstein and Norway. The European Court of Justice has confirmed that this approach is compatible with international law. The EU has, however, decided to limit the scope of the EU ETS to flights within the EEA until 2016 to support the development of a global measure by the International Civil Aviation Organization (ICAO). Proposal for aviation ETS from 2017 In light of the progress on the global measure (see below), the European Commission has proposed to continue the current approach beyond 2016 . This proposal will now be considered by the European Parliament and the Council of the European Union. Results of public consultation In 2016, the European Commission held a public consultation on market-based measures to reduce the climate change impact from international aviation. The consultation sought input on both global and EU policy options. In total, 85 citizens and organizations responded. Global scheme to offset emissions In October 2016, the International Civil Aviation Organization (ICAO) agreed on a Resolution for a global market-based measure to address CO 2 emissions from international aviation as of 2021 . The agreed Resolution sets out the objective and key design elements of the global scheme, as well as a roadmap for the completion of the work on implementing modalities. The Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation, or CORSIA . aims to stabilise CO 2 emissions at 2020 levels by requiring airlines to offset the growth of their emissions after 2020. Airlines will be required to monitor emissions on all international routes offset emissions from routes included in the scheme by purchasing eligible emission units generated by projects that reduce emissions in other sectors (e. g. renewable energy). During the period 2021-2035, and based on expected participation, the scheme is estimated to offset around 80 of the emissions above 2020 levels . This is because participation in the first phases is voluntary for states, and there are exemptions for those with low aviation activity. All EU countries will join the scheme from the start. A regular review of the scheme is required under the terms of the agreement. This should allow for continuous improvement, including in how the scheme contributes to the goals of the Paris Agreement . Work is ongoing at ICAO to develop the necessary implementation rules and tools to make the scheme operational. Effective and concrete implementation and operationalization of CORSIA will ultimately depend on national measures to be developed and enforced at domestic level. Commission Proposal Building Global Action EU ETS application from 2013 to 2016 EU ETS application for 2012 Main EU ETS and aviation legislationParticipating in the EU ETS Introduction to the EU Emissions Trading System including how the cap-and-trade System works, how free allowances are allocated, details on complying, the inclusion of aviation in the System and the UKs opt-out scheme for small emitters and hospitals. The EU ETS is the largest multi-country, multi-sector greenhouse gas emissions trading system in the world. It includes more than 11,000 power stations and industrial plants across the EU with around 1,000 of these in the UK. These include power stations, oil refineries, offshore platforms and industries that produce iron and steel, cement and lime, paper, glass, ceramics and chemicals. Other organisations, including universities and hospitals, may also be covered by the EU ETS depending upon the combustion capacity of equipment at their sites. Aviation operators flying into or from a European airport are also covered by the EU ETS . This guidance explains the EU s cap and trade system, including details of the phases of delivery of the System. It provides information on the UKs application for Phase III free allowances via its National Implementation Measures (NIMs ), as well as details of compliance and verification. There are also sections on emissions regulation for the aviation industry and the UKs Small Emitters and Hospitals Opt-out Scheme. Cap and trade The EU ETS works on a cap and trade basis, so there is a cap or limit set on the total greenhouse gas emissions allowed by all participants covered by the System and this cap is converted into tradable emission allowances. Tradable emission allowances are allocated to participants in the market in the EU ETS this is done via a mixture of free allocation and auctions. One allowance gives the holder the right to emit one tonne of CO2 (or its equivalent). Participants covered by the EU ETS must monitor and report their emissions each year and surrender enough emission allowances to cover their annual emissions. Participants who are likely to emit more than their allocation have a choice between taking measures to reduce their emissions or buying additional allowances either from the secondary market e. g. companies who hold allowances they do not need or from Member State held auctions. More information is available on the EU ETS. carbon markets webpage. It does not matter where (in terms of physical location) emission reductions are made because emissions savings have the same environmental effect wherever they are made. The rationale behind emissions trading is that it enables emission reductions to take place where the cost of the reduction is lowest, lessening the overall cost of tackling climate change. How trading works: a simplified hypothetical example Historically installation A and installation B both emit 210 tonnes of CO2 per year. Under the EU s allocation process they are given 200 allowances each. At the end of the first year, emissions of 180Mt were recorded for installation A as it installed an energy efficient boiler at the beginning of the year which reduced its CO2 emissions. It is now free to sell its surplus allowances on the carbon market. Installation B however emitted 220Mt CO2 because it needed to increase its production capacity and it was too expensive for it to invest in energy efficiency technology. Therefore, installation B bought allowances from the market, which had been made available because installation A has been able to sell its additional allowances. The net effect is that the investment in carbon reduction occurs in the cheapest place, and CO2 emissions are limited to the 400 allowances issued to both installations. Delivery phases of the Emissions Trading System To date, three operational phases of the EU ETS have been delivered or agreed although it is envisaged the scheme will continue beyond 2020: Phase I (1 January 2005 to 31 December 2007) This phase is complete. Further details around this phase can be viewed on the National Archives version of the DECC: EU ETS Phase I web page . Phase II (1 January 2008 to 31 December 2012) Phase II of the EU ETS coincided with the first Kyoto Commitment Period. Phase II built on the lessons from the first phase, and was broadened to cover CO2 emissions from glass, mineral wool, gypsum, flaring from offshore oil and gas production, petrochemicals, carbon black and integrated steelworks. In Phase II, each Member State developed a National Allocation Plan (NAP ), which set out the total quantity of allowances that the Member State intended to issue during that phase and how it proposed to distribute those allowances to each of its operators covered by the System. Each NAP had to be approved by the European Commission. The approved UK Phase II NAP was published on 16 March 2007. Further details around this phase can be viewed on the National Archives version of the National Archives version of the DECC: EU ETS Phase 2 web page . Phase III (1 January 2013 to 31 December 2020) The current phase of the EU ETS builds upon the previous two phases and is significantly revised to make a greater contribution to tackling climate change including: an EU - wide cap on the number of available allowances and an increase in auctioning of those allowances, as well as the UKs scheme to lower compliance costs for small emitters and hospitals. The EU cap will reduce the number of available allowances by 1.74 each year, delivering an overall reduction of 21 below 2005 verified emissions by 2020. The trajectory will be calculated from a departure point of the mid-point of Phase II and will describe a declining cap from 2013 onwards. Free allocation of allowances All sectors covered by the EU ETS. with the exception of most of the EU power sector, are provided with a free allocation of allowances in order to assist with their transition towards a low carbon economy. In addition, industrial sectors at significant risk of competition from countries without similar carbon costs (see section on carbon leakage in the EU ETS for more information) are eligible to receive a higher proportion of allowances for free. In 2011, Member States were required to submit to the European Commission a list of the preliminary number of free allowances to be issued to each industrial installation in Phase III, referred to as National Implementation Measures or NIMs . The UK submitted its NIMs to the European Commission on 12 December 2011, and subsequently submitted modified NIMs in April 2012. On 5 September 2013 the European Commission announced completion of the process to check and confirm the free allocation of EU ETS allowances in each Member States NIMs. It also announced that a cross sectoral correction factor was required to ensure that free allocation across the EU remains within the cap set in the ETS Directive. The factor reduced the preliminary allocation for each EU ETS installation by 5.73 in 2013, rising to 17.56 in 2020. The average reduction of allocation is therefore 11.58 over the period 2013-2020. The first list below shows free allocation figures in Phase III for each industrial installation in the UK, as approved by the European Commission on 18 December 2013. The second list shows updated free allocation figures for Phase III, taking into account any changes to the allocation agreed in the UKs NIMs for individual installations as of 30 April 2014, for instance due to partial cessations, significant capacity reductions or where installations have entered the EU ETS (new entrants). This list will be updated on an annual basis to take into account further changes to allocation over the course of the phase. MS Excel Spreadsheet. 73.2KB This file may not be suitable for users of assistive technology. Request an accessible format. 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It will help us if you say what assistive technology you use. PDF. 397KB. 32 pages This file may not be suitable for users of assistive technology. Request an accessible format. If you use assistive technology (eg a screen reader) and need a version of this document in a more accessible format, please email correspondencedecc. gsi. gov. uk. Please tell us what format you need. It will help us if you say what assistive technology you use. Carbon leakage and the EU ETS Carbon leakage is a term used to describe the prospect of an increase in global greenhouse gas emissions when a company shifts production or investment outside the EU because - in the absence of an legally binding international climate agreement - they are unable to pass on the cost increases induced by the EU ETS to their customers without significant loss of market share. The best way to address carbon leakage would be a legally binding international climate agreement. This would create a level playing field for industry inside and outside the EU with respect to accounting for the costs of carbon. In the meantime, the EU ETS provides two mechanisms to mitigate the risk of carbon leakage. First, sectors deemed to be at significant risk of carbon leakage are eligible to receive 100 free allocation of allowances up to the sectors benchmark. This is a significant source of relief, as sectors not deemed at risk will receive 80 of their allocation for free in 2013, declining annually to 30 in 2020 with a view to reaching 0 (i. e. full auctioning) in 2027. The second mechanism allows Member States to compensate sectors at significant risk of carbon leakage as a result of indirect EU ETS costs (i. e. through EU ETS - related increases in electricity prices), provided that schemes are designed within the framework set by the European Commission (see section on indirect carbon leakage compensation scheme for more information). The UK government strongly supports the principle of free allocation in the absence of an international climate agreement. We believe that the proportionate free allocation of allowances gives relief to sectors at significant risk of carbon leakage, without raising barriers to international trade. We are concerned however that those most at risk may not be compensated sufficiently in the future if current EU ETS rules are not reformed for Phase IV of the EU ETS . The UK government recognises industry concerns around competitiveness and carbon leakage and is committed to ensuring that sectors genuinely at significant risk of carbon leakage are protected from this risk. In June 2014, we published a research project commissioned by the Department of Energy and Climate Change and undertaken by Vivid Economics and Ecofys. which investigates the occurrence of carbon leakage so far and the fundamental drivers of carbon leakage for a selection of industrial sectors and assesses the measures in place for its mitigation. The report models the risk of carbon leakage for 24 industrial sectors, and was produced in consultation with industry stakeholders. Modelling analysis shows that in the absence of any mitigating policy measures (such as free allocation of allowances), no allowance for carbon abatement potential, and no increase in carbon regulation outside of the European Union, a number of sectors are at risk of leakage. Given these assumptions, the modelling analysis shows higher rates of carbon leakage than would be expected to occur in reality. The views expressed in the report are those of its writers, and do not represent an official position of the UK government. The final report, case studies and associated peer review are available: Carbon leakage prospects under Phase III of the EU ETS and beyond Assessment of carbon leakage status for the free allocation of allowances Sectors at risk of carbon leakage are assessed against a set of criteria and thresholds set out in the EU ETS Directive. The list of sectors deemed at risk of leakage for the period 2013-2014 were agreed through the EU comitology procedure in December 2009. with additions to the list made in subsequent European Commission Decisions . The EU ETS Directive allows for a review of sectors at risk every five years, with the possibility of adding sectors to the list on annual, ad hoc basis. On 5 May 2014, the European Commission published its draft list of sectors for the period 2015-19. based on the quantitative and qualitative criteria set out in the ETS Directive. The draft carbon leakage list will be presented to the EU Climate Change Committee for vote shortly, after which it must be sent to the European Parliament and the Council for three months scrutiny before adoption. On 31 August 2013, the UK responded to the European Commissions consultation on the methodology for determination of the carbon leakage list for 2015-19. UK response to the European Commissions consultation on assumptions to be used for the 2015-19 EU ETS carbon leakage list ( PDF. 163KB. 12 pages ) Indirect carbon leakage compensation scheme In the 2011 Autumn Statement, the Chancellor announced that the government intended to implement measures to reduce the impact of policy on the costs of electricity for the most electricity-intensive industries, beginning in 2013 and worth around 250 million over the Spending Review period. As part of this, the government has committed to compensate the most electricity-intensive businesses to help offset the indirect cost of the Carbon Price Floor and the EU ETS. subject to state aid guidelines. In the 2014 Budget, the Chancellor announced that compensation for the indirect costs of the Carbon Price Floor and the EU ETS would be extended to 2019-20. The European Commission adopted revised State Aid guidelines on compensation for the indirect costs of the EU ETS in June 2012. These guidelines list the sectors deemed to be exposed to a significant risk of carbon leakage due to indirect emissions costs, and provide details of the maximum levels of compensation that can be made available to them. Any Member State compensation scheme must be designed within the framework set by the European Commission. In October 2012, DECC and BIS launched the energy intensive industries compensation scheme consultation. which set out our proposals for the eligibility and design of the compensation package. The consultation, which closed in December 2012, provided an opportunity for all those interested in the package to comment on the proposals, helping us ensure that compensation is targeted at those companies who are most at risk of carbon leakage as a result of energy and climate change policies. Following detailed consideration of the responses and state aid clearance for the EU ETS compensation package, in May 2013 we published the governments response to the consultation and the final compensation scheme design for the EU ETS. The UK started making payments in respect of indirect costs of the EU ETS in 2013. For Carbon Price Floor compensation, which remains subject to state aid approval from the European Commission, we expect to publish guidance later in the summer and begin payments shortly thereafter. New Entrants Reserve The New Entrants Reserve (NER ) is a set aside of EU allowances, reserved for new operators or existing operators who have significantly increased capacity. The UKs EU ETS Regulators are responsible for administering and assessing all NER applications. Operators starting a new entrant activity must submit an NER application to their regulator within 12 months of starting normal operation of the new or extended activity. More information on applying to the Phase III NER is available on the Environment Agency: EU ETS New Entrant Reserve (NER ) webpage. Further information on allowances can be found on the EU ETS. allowances page . Complying with the EU ETS The Greenhouse Gas Emissions Trading System Regulations 2012 require all operators that carry out an activity covered by the EU ETS to hold a greenhouse gas emissions permit - in effect, a licence to operate and emit greenhouse gases covered by the EU ETS. Activities covered by the EU ETS are any of the activities listed in Annex I to the EU ETS Directive . The EU ETS Regulators are responsible for enforcing compliance with the EU ETS Regulations, including operational functions such as granting and maintaining permits and emissions plans (for aviation), monitoring and reporting (including monitoring plans), assessing verified emission reports (and tonne-kilometre reports), assessing applications to the NER. determining reductions in allocations as a result of changes in capacity or cessation of activities, exchanging of information with UKAS on verifier activities. For the purpose of calculating civil penalties, DECC determines the value of the EU ETS carbon price used by the regulator. The determination is published in November each year: On 7 August 2013, we launched a consultation on a number of technical amendments to the Greenhouse Gas Emissions Trading Scheme Regulations 2012 so as to simplify and harmonize EU ETS penalties in the transition to Phase III, improve clarity and reduce the burden for businesses. The consultation closed on 19 September 2013. For more information on how to comply with EU ETS please visit: Monitoring, reporting, verification and accreditation An EU ETS operator must propose a monitoring plan when applying for a greenhouse gas emissions permit (or emissions plan for aviation operators). The monitoring plan provides information on how the EU ETS operators emissions will be measured and reported. A monitoring plan must be developed in accordance with the European Commissions Monitoring and Reporting Regulation and be approved by an EU ETS Regulator. The reporting year runs from 1 January to 31 December each year. The EU ETS requires all annual emissions reports and monitoring to be verified by an independent verifier in accordance with the Accreditation and Verification Regulation. A verifier will check for inconsistencies in monitoring with the approved plan and whether the data in the emissions report is complete and reliable. The European Commissions Guidance on the Accreditation and Verification Regulation aims to help operators of all stationary installations, aviation operators, verification bodies and regulators perform verifications consistently throughout the EU. It provides practical information and advice on the process and requirements for annual verification required by the EU ETS Directive, the European Commissions Monitoring and Reporting Regulation and Greenhouse Gas permitsmonitoring planstonne-kilometre plans. Finding an accredited EU ETS verifier in the UK The Accreditation and Verification Regulation (Commission Regulation 6002012EU ) requires EU ETS verifiers to meet specific requirements. In the UK, these requirements are demonstrated by being accredited. The UK Accreditation Service (UKAS ) is responsible for the accreditation and supervision of verifiers in the UK and for maintaining a list of those verifiers. The list of UKAS accredited verifiers for Phase III, including aviation, of the EU Emissions Trading System indicates the scope of a particular verifiers accreditation, for example in relation to particular sectors. The UKAS list does not include verifiers accredited by other national accreditation bodies and under Phase III rules there is no registration or acceptance procedure for non-UK verifiers. All verifiers are required to demonstrate that they are either accredited (or certified) in accordance with the Accreditation and Verification Regulation. Operators are responsible for ensuring that their verifier is accredited for the relevant scope of work. Details of a verifiers scope of accreditation can be found on the verifiers accreditation certificate. If you are an EU ETS verification body working in the UK for the first time, you will need an ETSWAP account to view your clients reports and to submit your verification opinion statement, as well as a Registry Account. To open a verifier ETSWAP account, send an email to EThelpenvironment-agency. gov. uk. It is advisable to do this when you have a client in the UK. Include the following information in your email: Name of verifier organisation Country Accreditation identification number A copy of your accreditation certificate Full name and email address of the main point of contact (this user will have the responsibility for managing other users for this verifier) Once the ETSWAP administrator has approved your request for access, ETSWAP will send you an email with the login details for your individual user account. To apply for a verifier Registry account, email etregistryhelpenvironment-agency. gov. uk for an application pack. Further guidance Using UK greenhouse gas inventory data in EU ETS monitoring and reporting: the country-specific factor list The European Commissions Regulation on Monitoring and Reporting allows nationally reported data to be used as default factors in specific circumstances. Carbon emission factors and calorific values from the UK Greenhouse Gas Inventory (AEA-Ricardo, 2015) are available for annual emissions reporting for the EU ETS : MS Excel Spreadsheet. 76.6KB This file may not be suitable for users of assistive technology. Request an accessible format. If you use assistive technology (eg a screen reader) and need a version of this document in a more accessible format, please email correspondencedecc. gsi. gov. uk. Please tell us what format you need. It will help us if you say what assistive technology you use. The national factors are Tier 2 and Tier 2a emission factors and net calorific values for specific fuels used by particular industries. The data have largely been extracted from the UK Greenhouse Gas Inventory that is presented on an annual basis to the United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC ). The Greenhouse Gas Inventory is developed independently to the EU Emissions Trading System. This data means the data referred to in Article 31(1) of the Monitoring and Reporting Regulation. The factors in these tables should only be used in accordance with the requirements in an installations approved monitoring plan, which is part of the Greenhouse Gas permit. Tables for previous years are available as follows: EU ETS non-compliance The EU ETS Directive requires Member States to put in place a system of penalties which is effective, proportionate and dissuasive but the nature of the penalties is largely left to Member State discretion (with the exception of the penalty for failure to surrender sufficient allowances in certain circumstances). The Greenhouse Gas Emissions Trading System Regulations 2012 set out the civil penalties to which a person is liable if they do not comply with the EU ETS. DECC has produced the guidance below for the offshore oil and gas industry detailing the Departments approach to enforcement and sanctions. The Regulations provide for the right of appeal against decisions of an EU ETS Regulator. In England and Wales appeals for both operators of stationary installations and aircraft operators, as well as offshore installations, are heard by the First-tier Tribunal. Appeals in Northern Ireland are heard and determined by the Planning Appeals Commission (PAC). In Scotland, the Directorate for Planning and Environmental Appeals (DPEA) in the Scottish Government hears and determines appeals on behalf of the Scottish Ministers. Different arrangements apply to appeals brought by aviation operators against a penalty notice served under the Aviation Greenhouse Gas Emissions Trading Scheme Regulations 2010 for the 2012 scheme year. The relevant rules under the 2010 Regulations continue to apply in relation to any appeal brought against any decision made or notice served under the 2010 Regulations. These provide that the appeal body is the Secretary of State or an independent person appointed by the Secretary of State. Appeal Determinations 2012 scheme year: Six appeals determinations have been made under these Regulations: Aviation in the EU ETS The EU Emissions Trading System requires aircraft operators to monitor and report emissions of CO2 and surrender the equivalent number of allowances. The scheme is designed to be a cost-effective means of tackling the CO2 emissions from aviation, enabling the aviation industry to grow sustainably whilst delivering emission reductions. The scheme applies to all flights between airports in the European Economic Area. Details of the underpinning EU legislation and related detailed FAQs can be found on the European Commission: Reducing emissions from aviation web page . We are consulting on implementation of the revised Aviation ETS in the UK. The consultation seeks comments on the proposed amendments to UK Regulations and the consultation-stage Impact Assessment. You can view the consultation and accompanying documents on the EU Emissions Trading System aviation consultation webpage . The key changes are: An Intra-European Economic Area (EEA) scope for the Aviation ETS from 1 January 2013 until 31 December 2016 A deferral of compliance deadlines for 2013 emissions until March and April 2015 An exemption for non-commercial operators emitting less than 1,000 tonnes of CO2 per year until 2020 Simplified procedures for operators emitting less than 25,000 tonnes of CO2 per year The number of free allowances issued and allowances auctioned are reduced in proportion to the reduction in scope. We welcome views from any organisation or individual, and the consultation will be of particular interest to aircraft operators, aerodrome operators, verifiers, other participants in the EU ETS and environmental groups. Regulation of aircraft operators emissions Each aircraft operator is administered by a single member state. The European Commission produces an annual list showing which operators are administered by which member state . There are three Regulators in the UK that regulate Aviation ETS activities, depending on the location of an operators registered office or where their highest proportion of emissions occur: the Environment Agency (for operators in England) the Scottish Environmental Protection Agency and Natural Resources Wales . You can find out more about what operators need to do to comply with the scheme on the EU ETS. operators and activities affected web page . Auctioning Free allocation to aircraft operators The European Commission enacted legislation in April 2014 changing the scope of EUETS with regards to international aviation emissions (Regulation (EU ) No 4212014 amending Directive 200387EC ). As a result of the change in scope of Aviation EU ETS. the UK is obligated to recalculate the allocation of free allowances due to eligible aircraft operators. This recalculation has been done in accordance with the Commission guidance. The table includes all operators who were previously due free allowances and indicates their new free allowance allocation under the reduced scope. Operators who ceased operations have been removed from this list. Operators who are now exempt under the new non-commercial de minimis (under 1,000tCO2 per annum calculated on the basis of full scope) still appear in this table. However owing to their exempt status these operators are not due free allowances and as such their Aircraft Operator Holding Account (AOHA) will be marked as excluded in the registry meaning that no transactions can be carried out and no free allowances will be deposited. If you believe you are no longer due any allowances as a result of the changes or you wish to seek further clarification as to your new free allowance allocation please contact the Environment Agency aviation helpdesk ETAviationHelpenvironment-agency. gov. uk . Historic information Please visit the DECC EU ETS legislation page to see UK legislation and EU Regulations . Please visit the National Archives version of the Aviation in the EU Emissions Trading System web pages to see information relating to aviationaviation appeals previously available on the DECC website. Small Emitter and Hospital Opt-out Scheme The UKs Small Emitter and Hospital Opt-out Scheme allows eligible installations to be excluded from Phase 3 (2013 to 2020) of the EU ETS. The scheme has been approved by the European Commission. Article 27 of the EU ETS Directive enables small emitters and hospitals to be excluded from the EU ETS. with the primary aim of reducing the administrative burdens on these installations. This acknowledges that the administrative costs faced by smaller emitters under the EU ETS are disproportionately high per tonne of CO2, in comparison to the costs for large emitting installations. The Directive requires that excluded installations are subject to a domestic scheme that will deliver an equivalent contribution to emission reductions as the EU ETS . The UKs opt-out scheme was designed in consultation with industry and aims to offer a simple, deregulatory alternative to the EU ETS whilst maintaining the incentives for emission reductions. We estimate that the scheme will offer savings of up to 39 million to industry over Phase III. The opt-out scheme offers deregulatory savings through: the replacement of a requirement to surrender allowances with an emissions reduction target simplified monitoring, reporting and verification requirements (MRV), including the removal of the requirement for third party verification no requirement to hold an active registry account less burdensome rules for target adjustment following an increase in installation capacity Further details on the scheme are contained in the documents listed below. Please note that these documents will be updated later in 2015. The consultations referred to in the Frequently asked questions document are now closed. The UKs Small Emitter and Hospital Opt-out Scheme (document updated on 25 March 2013 following agreement of the EU Registries Regulation 2012) Participants in the opt-out scheme Operators of installations that are excluded from the EU ETS and participating in the Opt-out Scheme should refer to the document European Union Emissions Trading System (EU ETS ) Phase III: Guidance for installations How to comply with the EU ETS and Small Emitter and Hospital Opt-out Scheme . The application period for the opt-out scheme ran from 23 May to 18 July 2012. Operators of 247 installations were approved to participate in the opt-out scheme by the European Commission as excluded from the EU ETS . The EU ETS Directive does not provide for further installations to join the opt-out scheme. Previous information on the development of the scheme including, the application period, policy development and the small emitters workshop held on the 12 June 2012, can be viewed on the National Archives website. This site uses cookies to simplify and improve your usage and experience of this website. Cookies are small text files stored on the device you are using to access this website. If you ignore this message and continue without changing your browser settings, we will assume that you are consenting to our use of cookies. For further information on our use of cookies, please see our Privacy Statement. Innovation mediaaerospaceiconsfacebookdarkgray. pngh24ampw24amplaenamphash9F1CD37F8B3DC4270E36B34CB46EBBEAC113E25A mediaaerospaceiconsgoogleplusdarkgrey. pngh24ampw24amplaenamphash75DD9D28A90AEC130C30B6D193D70CD8D72EC0E9 mediaaerospaceiconsinstagramdarkgrey. pngh24ampw24amplaenamphash7B9D35616C95B3318216B0E58F31E19FA3763F0E mediaaerospaceiconslinkedindarkgrey. pngh24ampw24amplaenamphash6061868AD63E462100579D5BD9F55B0B0012388D mediaaerospaceiconstwitterdarkgrey. pngh24ampw24amplaenamphash507002E9D833A23E9124D58F74344DEDA22B3A81 mediaaerospaceiconsyoutubedarkgrey. pngh24ampw32amplaenamphashAF04A8E5A19FA4D39550F8E935DEF9EA82555D3D GoDirect Emissions Management You are here EU Compliance and Flexible Customization GoDirect Emissions Management ensures full compliance with the European Union (EU) Emissions Trading System (ETS) legislation. The software supports fully automated data collection, and comes with adapters directly connecting to the major airline IT systems. High data quality is achieved with over 50 ready-made validations and cross-check routines. Besides all standard EU-ETS reports, many more reports are available for additional analyses, carbon account management and auditing purposes. Benefits for operations Benefits for IT Fully compliant with EU-ETS regulations Proven and reliable software Automated data collection Low license and low operating costs High data-quality and verifications according to the EU requirements Different deployment options (installation at customer or ASP-hosting at Honeywell) Safe investment for the future (software will be extended according to the changing EU legislation) Adaptors for several airline IT systems are readily available Flexible customization based on the IT systems and monitoring plans of an airline Over 50 ready-made validationscross-check routines are available Audit reports are available for internal and external audits Reported data and corresponding base data can be stored according to EU regulations (minimum 10 years) The EU-ETS is a central pillar of the EU climate policy. The main principle ndash already applied in energy-intense industries for several years ndash is the implementation of a ldquocap and traderdquo system. Summarized, this means that the total allowable emissions are ldquocappedrdquo over time and emitters can trade their carbon credits. In simple terms, carbon credits are tradable financial instruments, which grant permission to emit one tonne of carbon dioxide. With the directive 2008101EC as of 19 November 2008, the EU also included aviation in the EU-ETS. As a consequence, all flights with destinations in Europe are required to comply with the EU-ETS regulations. The individual cap for an airline will be determined from the actual 2010 tonne-kilometer data (grandfather-rights). As of 2012 the aggregate cap for all airlines will be reduced first by 3 and then by 5. All airline operators flying within Europe (or intoout of Europe) must be compliant with the EU-ETS regulations and are required to monitor and provide tonne-kilometer and emissions-reports. Non-compliance will result in high penalties and possible loss of grandfather-rights. Such consequences may potentially lead to significant financial losses. The airline operator must submit the following reports: The monitoring systems (IT-systems and procedures) were implemented during 2010 according to the approved monitoring plans (MP). The airlines are required to submit their tonne-kilometer and annual-emissions data as shown in the timeline below. Timeline for tonne-kilometer and annual emission report GoDirect Emissions Management software Honeywell has implemented a comprehensive software solution to monitor and report all EU-ETS information in full compliance with the EU regulations. The GoDirect Emissions Management software contains the three parts: Data collection, Data quality assurance, and Reporting . One IT system is typically the main source for the EU-ETS related information. This is usually the airlinersquos operational flight management system. GoDirect Emissions Management has ready-made import adapters for most of the common operational flight management systems. Further adapters can be implemented on request. The EU-ETS requires high data-quality (e. g. EU Commission Decision 2007589EC Annex 1), which shall be obtained by sophisticated control systems. Therefore, the GoDirect Emissions Management allows the import of data from various other IT systems to validate and cross-check the data. GoDirect Emissions Management includes ready-made adapters for Eurocontrol CRCO and for most of the common flight planning systems (systems producing the operational flight plan). Various information not available elsewhere can be imported via bulk-import routines or can be entered manually. If required, data of the following types of systems can also be used: airline data warehouse, ACARS, EFB, fuel-accounting inventory, techlog, FDMFOQA, etc. Data quality assurance The data from the various sources is stored in the GoDirect Emissions Management data warehouse. The data warehouse complies with the EU-ETS legal requirement that not only the reported data has to be stored for 10 years, but also the corresponding base data. To ensure the high data quality required by the EU, the different data sources have to be validated and cross-checked. The GoDirect Emissions Management software already includes more than 50 ready-made validationscross-check routines. It is easy to include additional airline-specific validation checks to further improve the quality of the data and to ensure compliance with the airlinersquos monitoring plan. The GoDirect Emissions Management software produces all officially required EU-ETS reports in the exact format as needed by the Competent Authorities. Additionally, the software generates various further online reports (overview and drill-down reports of the EU-ETS data). Important for successful internal and external audits are the various audit reports. The audit reports show the details of all EU-ETS related information. Furthermore, the audit reports provide complete audit trails regarding any manually changed information. GoDirect Emissions Management also supports the archiving of all EU-ETS data and all EU-ETS reports according to the EU regulations. Carbon account management GoDirect Emissions Management provides transparent Carbon account management with no extra effort for the airline. The software automatically calculates granted, used and remaining carbon allowances, based on past and future flights. The carbon account information is made available via various configurable dashboards, reports and bulletins. Detailed analyses show how the carbon allowances are being used based on different criteria: by fleet and aircraft, by route and destination, by period, etc. GoDirect Emissions Management maintains a detailed register of the traded carbon allowances. Transactions can be entered either manually or automatically. Furthermore, GoDirect Emissions Management allows for accurate carbon forecasting and budgeting by taking into account various factors, such as fleet upgrades, network changes, etc. mediaaerospacelink-imagesblackphone. pngh18ampw18amplaenamphashEF3E2BCD386AFF13918581F8DF0FF405B40EFBEC Int 1-602-365-3099 mediaaerospacelink-imagesblackphone. pngh18ampw18amplaenamphashEF3E2BCD386AFF13918581F8DF0FF405B40EFBEC Int 00800-601-3099 mediaaerospaceiconsfacebookdarkgray. pngh24ampw24amplaenamphash9F1CD37F8B3DC4270E36B34CB46EBBEAC113E25A mediaaerospaceiconsgoogleplusdarkgrey. pngh24ampw24amplaenamphash75DD9D28A90AEC130C30B6D193D70CD8D72EC0E9 mediaaerospaceiconsinstagramdarkgrey. pngh24ampw24amplaenamphash7B9D35616C95B3318216B0E58F31E19FA3763F0E mediaaerospaceiconslinkedindarkgrey. pngh24ampw24amplaenamphash6061868AD63E462100579D5BD9F55B0B0012388D mediaaerospaceiconstwitterdarkgrey. pngh24ampw24amplaenamphash507002E9D833A23E9124D58F74344DEDA22B3A81 mediaaerospaceiconsyoutubedarkgrey. pngh24ampw32amplaenamphashAF04A8E5A19FA4D39550F8E935DEF9EA82555D3D

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